Islamitische scholen boeken veel vooruitgang
In opinie op 13-06-2012 | 08:21
Islamitische scholen in Nederland hebben hun achterstand in kwaliteit voor een belangrijk deel ingelopen na een succesvolle kwaliteitscampagne. Deze campagne werd gestart door de koepelorganisatie van islamitische schoolbesturen ISBO na een vernietigend rapport van de Onderwijsinspectie eind 2008. Hierin was niet alleen kritiek op de kwaliteit van het onderwijs, maar ook op de handelwijze van de schoolbesturen die bijna allemaal rommelden met de regels.
In maart 2011 scoorde eenvijfde van de islamitische basisscholen nog zwak en 7,5 procent zelfs zeer zwak. Inmiddels vallen er geen islamitische scholen meer onder de zeer zwakke scholen in Nederland. Slechts één islamitische schoool werd in september 2011 nog als zwak aangemerkt. Zo schrijft Radio Nederland Wereldomroep.
Volgens ISBO-directeur Yusuf Altuntas hebben de grotere stichtingen inmiddels allemaal professionele bestuurders voor de dagelijkse leiding.
Hij verwacht dat de enkele basisschool die nog zwak is, dat predikaat in september kwijt zal zijn.
Zeven islamitische basisscholen zijn niet bij de ISBO aangesloten, waaronders de As Siddieq school in Amsterdam die enkele jaren geleden door de minister van Onderwijs werd gekort op de rijksbijdrage. As Siddieq is door ISBO als lid geroyeerd, net als enkele andere scholen.
Bron: RNW
Eerdere artikelen op dit blog over islamitisch onderwijs vindt u hier
Meer over isbo, islamitisch onderwijs, islamitische scholen, yusuf altuntas.
Reacties
De islam is een misdadig systeem van misleiding. Het enige doel is geld en macht. Als men een kind vroeg in zijn jeugd maar genoeg verziekt met afgrijselijke zaken dan zorgt men er voor dat hij een waardeloos leven gaat lijden. De islam verziekt mensen met ongelijkheid en met de acceptatie van onwettige zaken. Hierdoor ontstaat er een type mens dat anti-sociaal is en gevoelloos. Vaak is dit niet meer te herstellen. De bron van deze ellende is het islamitisch onderwijs. En omdat het doel van het islamitisch onderwijs is om psychopaten te kweken kan elke vordering die zij maken nooit worden aangemerkt als zijnde vooruitgang.